avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1592 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce este de facut cu sumele lunare generate de un ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce este de facut cu sumele lunare generate de un apartament luat de banca

Ce este de facut cu sumele lunare generate de un apartament luat de banca ??

Intr-o alta discutie eu precizam ca atunci cind ai un apartament luat de banca de exemplu si nu ai bani sa acoperi sumele lunare sa faci o coloana separata in care repartizezi doar celorlati suma care este a apartamentului x pe cota indiviza.
Acesta suma este normal in dreptul apartamentului deci nu este ca si cum ai pune sa platesca pe restul si nu tii socoteala in continuare.
Daca nu au bani ce solutie le oferiti dumneavoastra in cazul unei asociatii?

Fac o coloana separat in care iau suma din acea luna a aprtamentului respectiv si o redistribui tuturor pe cota indiviza.
Domul ADRIANTOT spune ca

Pentru a avea bani, sa faci "o coloana separata in care repartizezi doar celorlati suma care este a apartamentului x " ce te faci cu alti 5 restantieri de pe aceeasi lista de plata care nu platesc nici macar consumul lor; dupa ce criterii repartizam suma datorata de restantier, pe cota parte indiviza, pe numar de persoane, unul va suporta mai mult decat altul de 5 ori sau egal? Vi se pare simplu si corect? Conform carei legislatii?
Asociatiile mici sau mari, nu are importanta, sa se gospodareasca bine si sa-si creeze fonduri.
O solutie simpla luata prin decizia comitetului si/sau mai bine prin hotararea adunarii generale este redimensionarea fondului de rulment. Din acest fond de rulment (platit de majoritatea) se mai pot acoperi asemenea situatii. Iar incasarea fondului de rulment se face pe chitanta separata, se evidentiaza clar in registrul fondului de rulment si atunci cand asociatia va sta bine cu incasarile, inclusiv prin incasarea de la restantierul actionat in judecata, atunci se pot restitui banii celor ce au platit un fond de rulment mai mare.
Daca sunt restante si la reparatii, la fel se poate hotara marirea fondului de repartatii, in conditii asemanatoare cu fondul de rulment.

Solutia dv cu redimensionarea fondului de rulment o fac dupa ce criteriu?
Daca in mod normal am fondul de rulment ca fiind cea mai mare suma lunara din ultimul an acum dupa ce criteriu fac redimensionarea?

Daca fac un fond special cum spuneam mai sus in cazul in care ii recuperez vreodata pot sa las banii adunati ca fond de reparatii unde s-ar fi adunat bani tot pe cota indiviza.


La mine in bloc am 2 apartamente luate de banci cu restante de 23000lei si celalat de 21.000 lei.(banci diferite).
Le gasim cumparatori si degeaba.Acum pretul este de 33% din cit au costat initial.Banca spera sa recupereze suma data.
Lichidatorul ii spune ca in felul asta nu o sa mai recupereze nimic.Lichidatorul are lunar salariu de 2000 lei si el isi ia primul banii.Asociatiei tot ii creste suma iar statul are si el de luat TVA-ul neplatit.
Banca tot incerca cu diferite procese sa scoata asociatia de la masa credala.
Ultima modificare: Joi, 27 August 2015
w_v_w_v, utilizator
w_v_w_v a scris:
Solutia dv cu redimensionarea fondului de rulment o fac dupa ce criteriu?
Daca in mod normal am fondul de rulment ca fiind cea mai mare suma lunara din ultimul an acum dupa ce criteriu fac redimensionarea?

Conform legisltiei acel fond de rulment nu este "batut in cuie" iar legea permite redimensiomnarea,marirea fondului de rulment ata cu rata inflatiei dar si dupa nevoi conform hotararii adunarii generale.
Iata ce prevede HG 1588/2007:
Art. 24. - (1) In scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţi curente, asociaţia de proprietari stabileşte cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regulă, fondul de rulment se dimensionează astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţia de proprietari în anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei, iar în cazurile asociaţiilor de proprietari nou-înfiinţate, prin constatarea şi însuşirea experienţei în domeniu a unor asociaţii de proprietari echivalente ca mărime.

Asadar asociatia stabileste si nu ne opreste nimeni sa stabilim un fond de rulment mai mare. Apoi am subliniat acel "de regula" ca sa intelegem ca nu e obligatoriu sa fixam fondul de rulment la un cuantum egal cu cheltuiala fiecaruia. Daca in norme s-ar fi spus ca fondul de rulment este de maxim XX, de exemplu asa cum se spune de penalizari, maxim 0,2%/zi, era o problema si nu puteam mari fondul de rulment.
Dar si atunci am fi apelat la alta prevedere legala care permite asociatiei de proprietari sa constituie "fonduri speciale". Un asemenea fond special se poate stabili in asociatie prin hotararea adunarii generale, fond evidentiat separat, fond folosit exact pentru situatia critica in care se afla asociatia si care fond va fi restituit proprietarilor atunci cand situatia financiara va reveni la normal.
Pentru ca ne cereti parerea si pentru ca in mod real asemenea situatii exista, eu zic ca apartamentele respective au schimbat doar proprietarul, da?

Acum proprietarul apartamentului este Banca xxx (vedeti numele bancii) care in mod normal trebuie sa prezinte la as. prop. documentul prin care PF a pierdut apartamentul in favoarea bancii. Fara acel document (sincer sa fiu nu cunosc amanunte) banca nu ar mai putea vinde apartamentul mai departe pentru asi recupera paguba. Este logic ce spun?
In acest sens, la apartamentul... treceti numele bancii, calculati si repartizati costurile pe CPI in mod normal ca si la celelalte apartamente. Aici ar trebui sa intervina legislatia - notariatul...
Notificati banca si aduceti-le aminte ca in blocul... sunt proprietari pe apartamentul ... si ca au un debit de ... lei (puteti face si un desfasurator) .S-ar putea sa aveti probleme, s-ar putea sa se faca ca nu inteleg, insa asta e, bancutza este proprietarul casei respective si ca atare trebuie sa-si asume cheltuielile respective.
Sigur ca dvs. trebuie sa stiti exact de cand banca a intrat in posesia locuintei. Pentru perioada anterioara trebuie sa discutati cu fostul proprietar, daca mai stiti pe unde este...

Succes!
w_v_w_v a scris:


sa faci o coloana separata in care repartizezi doar celorlati suma care este a apartamentului x pe cota indiviza.
Acesta suma este normal in dreptul apartamentului deci nu este ca si cum ai pune sa platesca pe restul si nu tii socoteala in continuare.


O solutie simpla luata prin decizia comitetului si/sau mai bine prin hotararea adunarii generale este redimensionarea fondului de rulment.



1-Care apreciati ca este temeiul legal sa impuneti proprietarilor cu plata la zi obligatiile altora ?
2-Daca suma este trecuta in dreptul apartamentului X,pe cale de consecinta proprietarul acestui apartament ii revine obligatia sa achite suma impusa in lista de intretinere,altfel care este logica si temeinicia listei de intretinere ?
3-Fondul de rulment nu se redimensioneaza conditionat de debitorii din asociatia de proprietari

Adam Grecu a scris:

Acum proprietarul apartamentului este Banca xxx (vedeti numele bancii) care in mod normal trebuie sa prezinte la as. prop. documentul prin care PF a pierdut apartamentul in favoarea bancii. Fara acel document (sincer sa fiu nu cunosc amanunte) banca nu ar mai putea vinde apartamentul mai departe pentru asi recupera paguba. Este logic ce spun?


Banca nu devine proprietarul apartamentului ipotecat, ci doar își execută creanța prin scoaterea la vânzare a acestuia.

Proprietarii apartamentului ipotecat sunt debitorul (până vânzarea lui la licitație) și adjudecatarul (după vânzarea apartamentulu de către bancă).

În nici un moment banca nu este proprietar.
@Patrick
Sunt convins ca aveti dreptate, cel putin d.p.d.v. al legii.
Totusi, daca debitorul a fost evacuat (a parasit de bunavoie, s-a apelat la executor) din apartament, deci nu mai dispune de apartament, deci nu mai este proprietar!
Proprietate inseamna (si) dreptul de a stapani pe deplin un lucru, de a dispune de el dupa bunul plac...
Eu asa vad lucrurile si as fi interesat sa ne expuneti mai pe larg chestiunea, poate stiti in ce parte inclina jurisprudenta.
Pe de alta parte nu ma mira deloc ,,metoda" de a-i pune pe bunii platnici sa plateasca pt. cei rau platnici, este o adevarata politica nationala.
Motivele pt. care statul incurajeaza aceste abuzuri este simplu: protejarea intereselor furnizorilor de servicii. Aici discutia este interminabila, ar fi de discutat de ce se incheie contracte de furnizare de servicii pe asociatie si nu pe locatar, chiar si acolo unde sunt conditii.
Multumesc!

Alte discuții în legătură

Vânzare la licitație apartament cu privilegiu instituit de asociație. ce se mai poate face dacă asociația nu și-a recuperat prejudiciul? Remusflorilor180 Remusflorilor180 Buna, Asociația de proprietari în care locuiesc a instituit privilegiu imobiliar asupra unui apartament cu restante , care ulterior a fost vandut de banca ... (vezi toată discuția)
Cum recuperam restante de apartamente luate prin banca unlocatar unlocatar Buna ziua As dori sa stiu daca exista vreo procedura de recuperare a restantelor in cazul unui apartament cumparat cu credit de la banca. Avem citeva ... (vezi toată discuția)
Ipoteca de rang 1 versus legea 230 / 2007 art 51 max36 max36 La mine in bloc a existat un proprietar de apartament care a avut un credit la banca ipotecat cu apartamentul in catre avea sediul firmei.Nu a mai platit si e ... (vezi toată discuția)